Rugmassage

 

MEDICAL MASSEUR BIEDT KORTING AAN OP DALUREN EN LAST-MINUTE BOEKINGEN

Als je lijdt aan lage rugpijn, ben je niet de enige. Maar liefst 80 procent van de volwassenen ervaart lage rugpijn, waardoor het de meest voorkomende oorzaak van handicaps wereldwijd is. Zoals de meeste mensen, besteed je waarschijnlijk veel tijd aan het zitten, of dat nu aan een bureau, in de bus of in je auto is. En al die uren in een zittende positie plaatsen aanzienlijke compressie op het onderste deel van uw wervelkolom.

Maar alleen omdat lage rugpijn gebruikelijk is, maakt het niet routineus. Die zeurende pijn kan een dagelijkse kwelling worden. Als het ijspak en de rekroutine het niet meer knippen, ben je waarschijnlijk op zoek naar een beter antwoord op de pijn in je rug.

Oorzaken van lage rugpijn

De reden voor je lage rugpijn kan tijdelijk zijn – zoals extra tijd op het erf doorbrengen om je voor te bereiden op het tuinseizoen – of je hebt een chronische aandoening die leidt tot lage rugpijn. Afgezien van letsel, zijn er een aantal risicofactoren die het waarschijnlijker maken dat u lage rugpijn ervaart. Risicofactoren zijn zwangerschap, gewichtstoename, tussen 30 en 50 jaar oud zijn, een baan hebben die zwaar tillen of duwen vereist, het hebben van reeds bestaande psychische gezondheidsproblemen zoals angst en depressie, en de hele dag in een stoel zitten met een slechte houding en minimaal rugsteun.

De meeste rugpijn is acuut en duurt een paar dagen tot een paar weken. Als u langer last heeft van symptomen, heeft u mogelijk chronische lage-rugpijn. In beide gevallen kan het ongemak en het ongemak van rugpijn afmattend zijn.

Dus wat is de oplossing om uw lage rugpijn te verbeteren?

Een veel voorkomende oplossing voor rugpijn is een operatie. Maar hoewel Amerikanen elk jaar meer dan $ 40 miljard besteden aan rugpijnchirurgie , zijn de resultaten verre van gegarandeerd. Een studie vond dat chirurgie voor rugpijn slechts 26% van de tijd succesvol was. Patiënten met rugklachten krijgen soms ook krachtige pijnstillers voorgeschreven, zoals opioïden. Hoewel opioïden de pijn kunnen verminderen, brengt het gebruik ervan andere risico’s met zich mee, zoals verslaving .

Natuurlijke behandelingen voor lage rugpijn

Er zijn veel niet-invasieve opties voor de behandeling van lage rugpijn. Het goede nieuws is dat deze methoden om rugpijn te verminderen, minder duur en riskant zijn dan chirurgie of medicijnen. Oefening, massage, yoga en fysiotherapie zijn allemaal bewezen opties om te proberen bij chronische lage rugpijn. Zelfs meditatie kan effectief zijn. Een recente studie toonde aan dat mindfulness-gebaseerde stress-reductie (MBSR) en cognitieve gedragstherapie (CGT) de patiënten meer verbeterde mobiliteit en minder pijn bezorgden dan standaard medische zorg voor lage rugpijn.

De beste massage voor rugpijn

Hoewel de redenen voor rugpijn complex zijn, inclusief factoren zoals stressniveau, leeftijd en gewichtstoename, toont onderzoek aan dat massage een effectieve oplossing is voor mensen met lage rugpijn.

De beste methode voor het behandelen van rugpijn met massage is meestal een benadering voor het langer in stand houden van het onderhoud in plaats van een eenmalige ingreep, speciaal voor chronische pijnaandoeningen. Studies tonen aan dat een reeks massages van een erkende therapeut in de loop van een paar maanden opmerkelijke verbeteringen kan creëren voor mensen met rugpijn. In feite toonde één studie in het bijzonder aan dat na ontvangst van een set van 10 wekelijkse massages, 75% van de patiënten hun rugpijn klinisch had verbeterd met massage. Overweeg een massage-lidmaatschap, zoals degene aangeboden door Medical Masseur, om te zorgen voor regelmatige massage behandelingen.

In slechts een uur van massage – indien voortgezet in de loop van 10 weken of langer – kan rugpijn genoeg verbeteren voor u om actiever te zijn, de noodzaak van ontstekingsremmende medicijnen te verminderen, minder rusttijd nodig te hebben en minder dagen door te brengen in bed rustend uw rug, volgens een andere studie .

Zowel structurele massage (ook triggerpoint of structurele integratiemassage genoemd) als Zweedse massage (ook wel ontspanningsmassage genoemd) hebben bewezen tot 6 maanden lang verlichting te bieden tegen lage rugpijn. Sportmassage of diepe weefselmassage kan ook nuttig zijn als de lage-rugpijn voortkomt uit een blessure. Een gekwalificeerde massagetherapeut zal in staat zijn om uw weefsels te beoordelen en te bepalen met welke combinatie van technieken u het snelste resultaat krijgt bij het verminderen van uw rugpijn.

WIL JE NOG MEER INFORMATIE